maandag 2 december 2013

Tagliatelle alla boscaiola




Wie droomt er niet over een cursus Italiaans koken: les krijgen van een pittig oud vrouwke die met vol overgave, hardhandig maar soepel het deeg kneedt in keuken vol doorleefde pannen, geurend naar verse kruiden en rijpe tomaten…hmmm…zucht.

Nu heb ik het geluk dat Adrie, de moeder van Martijn (mijn vriend), net een cursus Italiaans koken heeft gevolgd. Dus ben ik niet naar Italië afgereisd, maar wel naar Genderen. En daar heb ik een heus vijf-gangen diner bereid, zoals dat bij de Italianen hoort: antipasti, primi, secondi, contorni en dolci.


Gister ben ik aan de slag gegaan met ‘secondi’, de Tagliatelle alla boscaiola. Oftewel, verse pasta met eekhoorntjesbrood. 












































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hier je reactie